lördag 31 december 2016

Tack alla läsare, ni blir fler och fler

Nytt år och igår fick jag hjälp av Marcus Jonmyren att fixa en ny bloggdesign. 

Tacksam över att så många väljer att läsa mina rader och 2016 är mitt bästa "bloggår" hittills. Jag började blogga 2010 och iår har jag nästan skrivit ett blogginlägg varje dag. Bloggstatistiken finns nedan i ett diagram från blogspot.

Mitt fokus är närodlad politik utifrån ett lokalt Vimmerbyperspektiv men detta året har det blivit även en del regional och rikspolitik. Jag tillträdde 2015 som förste vice ordförande i Kalmar läns Centerdistrikt som är landets näst största distrikt. Där arbetar jag tillsammans med ordförande Christer Jonsson som är landstingsråd och andre vice ordförande Anders Åkesson som är riksdagsman tillvardags. Arbetsutskottet företräder de tre olika politiska nivåerna riksdag, landsting och kommun och där är det kommunpolitiken som är mitt huvudfokus. Vi har utvecklat ett mycket energiskapande, närodlat och kreativt arbetssätt 2016 tillsammans med verksamhetsledare Karin Helmersson och Pelle Skogberg. Tacksam att få vara en del i länets arbetsutskott för centerpolitik. 

Igår lästes min nyårskrönika av 291 personer och vid något tillfälle under året har jag haft 900 sidvisningar på en dag. Min läsekrets ökar för varje dag och ni får gärna ge mig återkoppling på det jag skriver via ett mejl ingela.nilsson.nachtweij@vimmerby.se eller ringa på 0492-769007. Hör gärna av Dig med förbättringsförslag kring frågor som Du vill att jag ska lyfta/driva i kommunen eller länet. 

Tillsammans gör vi Vimmerby kommun ännu bättre att bo, leva och verka i.

Gott slut och ett riktigt Gott Nytt År! 

2017 gör vi till ett mästerverk tillsammans. 


1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera