söndag 11 december 2016

Tredje advent

Pepparkakshuspyssel är beställt idag av yngsta dottern och vädret verkar bli perfekt för en sådan aktivitet.

Nästa vecka är det KS AU på måndagen som Ola Gustafsson och Peter Fjällgård ska bemanna eftersom Erik Paulsson och jag har förhinder. 2017 har kommunen lagt in KS AU på tisdagar vilket gör det mycket mera smidigt för mig att delta då jag alltid är tjänstledig för mitt politiska uppdrag på tisdagar. Även torsdagar är jag alltid tjänstledig från lärarjobbet i Gamleby.

På måndagskvällen är det gruppmöte i Stadshuset inför kommunfullmäktige och kretsstyrelsesammanträde. Tills dess ska jag färdigställa Centerpartiets remissvar på "Hållbarhetsprogrammet" som ska vara inne den 23 december. 

På tisdag är det fibermöte och på onsdag är det möte i Södra Vi med advisory board för arbetet med en social lokal utvecklingsstrategi.

På torsdag är det eventuellt ett möte om fiber igen alternativt julfest på jobbet i Gamleby. 

Och sedan på lördag hoppas jag att vi ses på Vimmerby marknad. Centerpartiet bjuder som vanligt på glögg och pepparkaka och Vi vill träffa Er medborgare för att få synpunkter på dagsaktuella politiska frågor. Vi vll även få in namn på personer som Du vill ha som företrädare för dig och som Du föreslår som kandidater på vår lista till kommunfullmäktige i valet 2018. I dagsläget har vi redan 45 namn föreslagna och Du kan nominera på vår hemsida. Personerna som nomineras behöver inte ännu vara medlemmar i Centerpartiet. Medlemskap kan ordnas när personerna väljer att kandidera. 

Här är länken där Du kan nominera Den person som du vill rösta på 2018!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSco4WIxru5KFJZIBF9UilkuxJ8wDsaSf2S_J0UqnDLPWvueOQ/viewform?c=0&w=1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar