söndag 19 november 2017

Kalmar läns riksdagslistor, M, S och C

  1. Jan R Andersson (Kalmar)
  2. Harald Hjalmarsson (Västervik)
  3. Carl-Wiktor Svensson (Högsby)
  4. Jörgen Andersson (Västervik)
  5. Malin Sjölander (Västervik)
Så ser Moderaterna i Kalmar läns riksdagslista ut. 

Noterar att Harald Hjalmarsson är tvåa och att fyra av fem är män. 

Socialdemokraten Thomas Kronsthåhl är tvåa på förslaget till Socialdemokraternas riksdagslista som ännu inte är fastställd och jag är tvåa på Centerpartiets riksdagslista. Tre av fem är kvinnor i toppen på vår lista.

  1. Anders Åkesson, Kalmar, 59
  2. Ingela Nilsson Nachtweij, Vimmerby, 51
  3. Karin Helmersson, Nybro, 42
  4. Jaafar Al Jabiri, Kalmar, 22
  5. Åsa ”Felix” Everbrand, Mörbylånga, 55

Vilka kommer att företräda Kalmar Län på vår länsbänk i Sveriges Riksdag 2019-2022?

Det är ni väljare som avgör det den 9 september 2018. 

Jag har inlett min kampanj på olika sätt. Är inbjuden som talare till Mönsterås Centerparti den 4 december. Jag har startat upp min riksdagskampanjsida om Facebook som på några dagar fått drygt 78 följare. Gilla och följ mig gärna!

https://www.facebook.com/ingelann/

Min kabinväska som ska följa mig på resan mot riksdagen är inköpt. 

Mina profilfrågor kommer att vara hållbar utveckling, förnybar energi, utbildning och småföretagande och så landsbygdsfrågor såklart. VARMT välkomna att följa min resa.


Det blir ett spännande riksdagsval i Kalmar Län.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar