söndag 28 juli 2013

Folkfester!

Idag är det slutspel i Bullerby cup och det fina med just denna cup är att alla lag hamnar i olika slutspel beroende på hur det gått i gruppspelet vilket innebär att man i slutet av cupen får spela mot mer jämnstarka lag och då är chansen att få åka hem med en vinst i bagaget så mycket större och ger en mycket större tillfredsställelse för de unga spelarna. Gothia cups slutspel innebär att man slås ut efterhand i slutspelet och får lämna turneringen. I Bullerby cup är man garanterad flera slutspelsmatcher vilket innebär att alla lagen nästan får spela lika många matcher oavsett prestation. Jämlikt och sportsligt tycker jag. http://www.bullerbycup.com/ har utvecklat sin hemsid med mer och mer rapportering från cupen och med många bilder. Inspirerande tycker jag.

Mycket folkfest i Vimmerby i helgen alltså och idag är det Rumskulladagen som jag tror att familjen ska åka och uppleva. The Hwillagers från Vena ska spela och dem har jag hört så mycket positivt om så de vill jag inte missa en gång till. Tror att de spelar två gånger så det borde lyckas att få höra dem idag. Annars var det musik i hela Vimmerby inatt och jag hoppas att De som behövde sova kunde stänga ett fönster och få komma till ro. Annars är det väl läge för en "power nap" idag kan jag tro.

Idag måste jag även följa en innebandycup i Smögen då sonen ska debutera som målvakt i SSL-laget Linköping. De ska spela slutspelsmatcher hela dagen idag och givetvis hoppas jag på en bra insats där han är nöjd med sin egen och lagets prestation. Nästa helg är det floorball cup i Västervik och den turneringen är mycket speciell då den spelas i hamnen med tremannalag på plan. Lite mer av en folkfest än sport men riktigt bra underhållning brukar det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar