tisdag 2 juli 2013

Landsbygdsberedningen i Vimmerby

Denna beredning är nu utsedd och ska ta fram ett landsbygdspolitiskt program för Vimmerby. Jag ser fram emot att vara en del av detta viktiga framtidsarbete för att hela Vimmerby ska utvecklas, stad och land , hand i hand, i symbios, till nytta för varandra. Vi är två kvinnor i beredningen och vi representerar alla ledamöter olika bygder i kommunen. Storebro är extra väl representerat, tror jag. Ordförande bor utanför Södra vi, Inge och Börje är från Storebro, Göran är från Djursdala, Krister från Locknevi, jag bor i utkanten av Vimmerby . Pia bor i Solhult. Var Michael och Bengt bor vet jag ej ännu. 

Jag tror att Ingrid Blanck bör involveras i arbetet på något sätt. Carina Östh som är ansvarig för landsbygdsfrågorna i kommunen kommer att vara den tjänsteman som samordnar beredningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar