måndag 29 juli 2013

Vena värdshus & Vandrarhem rekommenderas

Vi har ätit frukost i Vena idag på väg mot Kalmar. Det var en mycket bra upplevelse på den första arbetsdagen efter fem veckors semester.

Mitt kontor inom mitt arbete för regionens bönder på LRF Sydost finns nu i Kalmar och det blir långa resor dit. Troligen kommer jag att arbeta en del hemifrån då 28 mil pendling varje dag inte är direkt möjligt när man har familj och nioårig dotter som ska hämtas på fritids varje dag. Hoppas att arbetslivet kommer att fungera kombinerat med privatlivet och mitt engagemang som fritidspolitiker i Vimmerby. Jag får helt enkelt arbeta fokuserat för att få det att fungera. Närmaste halvåret har jag ett halvtidsuppdrag åt riks som innebär en del hemarbete och resor till Stockholm.

Jag har även ett spännande uppdrag i höst för centerpartiet i landsbygdsberedningen som ska ta fram ett landsbygdspolitiskt program för hela Vimmerby kommun. Centerpartiet har kompetens och goda erfarenheter vad gäller landsbygdspolitik och här kommer vi att arbeta strategiskt inom en grupp av tre personer med stort intresse för landsbygden. Peter i Dabbetorp , Anna i Grönsved och jag ingår troligen i denna grupp. Den skall väljas på nästa kretsstyrelsemöte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar