fredag 19 juli 2013

Fyll livet med liv!

Tareq Taylor sommarpratade för mig på cykelturen till ICA. Målet var att köpa mjölk men jag kom hem med juice, gurka, paprika och korv. Ingen mjölk så det får bli en tur till.

Men Tareqs Sommar var riktigt bra och beskrev att saker i livet verkligen aldrig blir som man tänkt. Ofta blir de bättre, ibland sämre som tex när en bilolycka inträffade som orsakade wiplash skada hos hans fru. En skada som påverkade livet stort för Tareq och hans fru med ständiga smärtor som följd. Men att ändå få bli pappa till Ellen var det största och hans röst fylldes av kärlek och stolthet när han pratade om deras relation.

Påminnelse om vad som är viktigast i livet, nämligen kärleken.

Då reflekterar jag kring debatten på Facebook om nattklubbens stängningstid. Många är upprörda och många höjer rösten. Gör om och gör rätt har jag läst på flera ställen och nu senast verkar det som att turistbyrån plötsligt vill rentvå sig själva och det verkar som att de känner skuld kring uppkommen situation då de förmedlat turisters reaktioner.Måste väl var deras jobb tycker jag. Känn ingen skuld Piroska! 

Hur hanterar vi politiker uppkommet läge? Det är den stora frågan för vi har ju inte bättre politiker än vi förtjänar i en demokrati . Alla kan kandidera och försöka påverka på olika sätt. Det som är tråkigt tycker jag är när det klagas på ett mycket tråkigt sätt med okvädingsord eller när det klagas högljutt på de som klagar...sociala medier är bra och gör nytta i en demokrati men förtal är faktiskt förbjudet även här. Tänk på det när ni tar i och skäller på människor som faktiskt antingen är folkvalda politiker eller anställda med ett regelverk att tillämpa. 


Politiker och tjänstemän i berörd nämnd får agera och utvärdera vad som hänt. Jag uttalar mig inte i sakfrågan efter att ha läst på sociala medier då detta ska hanteras av de som är satta att agera. Jag noterar att ansvaret för en dialog ligger hos kommunen och inte hos entreprenören när jag läser reaktioner. Jag anser att ansvaret ska och bör delas. Det är lika lätt för en entreprenör att ringa kommunen som tvärtom. Alla företagare har en skyldighet att ta reda på regelverk innan man startar en verksamhet.

Det är olyckligt när det blir negativa diskussioner om Vimmerbys politiker och tjänstemän på social medier. Det förlorar ALLA på! Välkommen som politiker alla som vill påverka och förbättra så att Vimmerby blir bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar