onsdag 26 mars 2014

Grattis Barbro Lindgren till ALMA-priset

Så spännande det är att Barbro Lindgren fick priset igår och det är mycket välförtjänt. 

Och hon har ingen dator! Hon orkar inte! Men vilka fantastiska böcker som hon har skrivit och nu ska Astrid Lindgrens skolas barn få träffa henne en hel dag i vår. Denna bok tycker hon om i den intervju som jag lyssnar på just nu med henne i Godmorgon Sverige . Kul att jag alldeles nyss letade upp den i min dotters bokhylla och jag förstår att hon tycker om den för den är en viktig berättelse, tycker jag. Läs den! 

Böckerna om Max är också favoriter och nu hoppas jag på att ännu fler länder får ta del av hennes böcker. Hennes böcker finns i 30 länder och fler kommer det att bli tack vare priset tror jag trallala. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar