tisdag 4 mars 2014

Vimmerby bredbands hemsida?

Jag har skrivit om det förut och nu har jag tröttnat på den bristfälliga kvalitén på Vimmerby bredbands hemsida. Så fort jag försöker komma in på sidan så försvinner den." Laggning" har fått en ny innebörd för mig. Sällan har jag varit med om en så dålig funktion på en hemsida. Kräver den fiber för att fungera då det ambitiösa räkneverket på Google maps kanske är det som tarvar för mycket datakraft för att fungera? Eller vad är problemet? Vill Vimmerby bredband ha in intresseanmälan så måste ju sidan fungera, tycker jag. Trovärdigheten brister annars för detta projekt. Att hasta fram en sida som inte fungerar optimalt försämrar medborgarnas intryck av fibersatsningen tror jag. Hur snabbt ska man få svar på en offertförfrågan vad gäller fiberanslutning till företag? Finns inget besked om det på hemsidan vad jag kan se. 

Jag vet flera företag som försökt att få reda på när anslutning kan ske och vad den kommer att kosta och de får inget svar från ITSAM när de ringer och efterfrågar information. Det skulle inte förvåna mig om de väljer en annan aktör om de inte får snabbare och bättre svar från Vimmerby bredband . 

Vad tror du? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar