onsdag 26 mars 2014

Konkret landsbygdsutveckling i Vimmerby

Lanthandeln tilldelas 700 miljoner i stöd av alliansregeringen. Det är närodlad politik för mig. Bra jobbat centerpartiet som fått gehör för den viktiga frågan i regeringen . 

Min landsbygdsmotion beskriver hur man skulle kunna jobba ännu tätare i samverkan med föreningen Astrid Lindgrens hembygd och regionens kommuners landsbygdsutveckling. 

KS har nu avslagit motionen men jag har ännu inte läst motiveringen då det inte skrivits om det i Vimmerby tidning eller på sociala medier. Protokollet är ännu inte justerat så det kan jag inte läsa ännu.

Oavsett så är det viktigt att ställa frågan till föreningen ALH hur man ska använda kommunernas medfinansiering under 2014. Pengarna är ämnade som medfinansiering till projekt men programmet kommer inte att vara igång förrän 2015 så nu vill jag veta hur pengarna ska användas. Årsmötet kommer väl att ge svaren och det äger rum i april. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar