söndag 26 april 2015

Återhämtning och vila på agendan idag

Nästa vecka blir intensiv. På måndag kväll är det KF. Kungörelsen finns här: http://www.vimmerby.se/PageFiles/4798/KF%202015-04-27%20Kungörelse.pdf

ITSAM ska rapportera och jag ska ha interpellationsdebatt om var olika beslut tas vad gäller strategiska IT-beslut i Vimmerby kommun. 

Vi ska även hantera ansvarsfrihetsprövningen för 2014. 

Namninsamlingen gällande folkomröstningen att bevara eller lägga ner skolor på landsbygden kommer att överlämnas av representater från de olika drabbade orterna klockan 17 framför Stadshuset. Kommunfullmäktiges presidium , Lennart Nygren, Tomas Peterson och Marcus Jonmyren kommer att ta emot de tusentals namnunderskrifterna från de som vill bevara landsbygdsskolorna i Vimmerby kommun. Vimmerby tidning har namnlistor i flera av veckans tidningar på sidan 2 om Du vill ansluta till namninsamlingen. Den är startad av Peter Fjällgård och är partipolitiskt obunden. 

På tisdag ska jag delta i ett antal möten tillsammans med oppositionspolitiker från flera partier. Alla är inbjudna. På kvällen är jag inbjuden till Landsbygdsrådet. PerÅke Svenson är oppositionens valda representant från KS men han har avgått så jag deltar på eget mandat som oppositionsråd. KS ska välja en ny representant från oppositionen den 5/5 till landsbygdsrådet och till styrgruppen för Vimmerby fiber. I slutet på vecka ska jag på studiebesök (med mitt civila arbete som lärare) med elever på Gamlebygymnasiet på Creative Steel i Västervik och på Hästö i Yxern. Därefter ska Valborg firas. 

Jag har bokat följande möten: 
28/4 10-12 Patrik Kinnbom

28/4 13-15 Anette Nilsson

28/4 15-17 Miklos Hathazi

28/4 17-19 Anders Eriksson 

5/5  15-16 Anna Erlandsson Karlsson

15/5  10-12 Birgitha Sahlin och Thomas Hjelm 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar