måndag 27 april 2015

Monday morning, knitting ears of gold

Läser ifatt vad som skrivits på Facebook och på politiska bloggar bland annat på kommunens officiella hemsida. 

Samverkan behövs mer än någonsin för att komma tillrätta med kommunens ekonomi. 

Vänsterpartiet vill höja nivån och det instämmer jag i fullt ut. Oppositionen är inte obstinat utan förbannade skrev Torsten Ungsäter i lördagens tidning. 

Jag är inte förbannad. Jag är trött , mycket trött på att läsa kränkningar av Centerpartiet på kommunens hemsida. 

Fokus idag blir att formulera vårt budgetalternativ och förbereda presskonferens om det. 

Ikväll lämnas namninsamlingen över som kräver folkomröstning om skolnedläggning eller bevarande av skolorna. 

Interpellationsdebatt och information om vårt kommunalförbund ITSAM ska ske på KF ikväll. Det blir intressant. Vi ska få veta skillnaden i IT-kostnader mellan olika kommuner enligt en ny rapport. Den är korrigerad efter senaste KS då den presenterades. 

Men först Gamlebygymnasiet där jag undervisar i entreprenörskap , naturkunskap och biologi. Därefter blir det KF och imorgon en heldag på stadshuset med intressanta möten med olika chefer tillsammans med FP och MP med flera. 

Gårdagen ägnades åt spa med mina kära döttrar på denna vackra plats. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar