måndag 28 mars 2016

Annandagen!

Påskledigheten är snart slut och det blir en hektisk början på nästa vecka. 

200 personer samlas på Kalles Lek och lattjo imorgon för en frukost tillsammans med Marcus Oscarsson på TV4. Virserumssonen som gör succe som politisk kommentator. 

Kristina Alsér kommer också att göra oss sällskap, Kronobergs läns landshövding sedan många år. 

På förmiddagen ska det sedan bli inspiration för politiker i kommunen på Näs då vi ska diskutera samarbetsklimat och en gemensam avsiktförklaring tillsammans med Marcus Oskarsson och Kristina Alsér. 

KS AU har ett extra sammanträde om bland annat årsredovisningen på eftermiddagen och sedan blir det DS AU -möte i Högsby på kvällen. 

En intressant dag och att vara utvilad inför denna dag kommer att vara ett krav för att optimera upplevelsen och insatsen. Ska ägna mig åt att kasta in den sista veden inför nästa vinter i vindarnas hus. STORT TACK, pappa för leveransen! 

Årsredovisningen ska också läsas noggrant en tredje gång idag och ikväll eller imorgon bitti gör Erik Paulsson och jag en avstämning som vanligt före sammanträden så att vi delar samma bild av vad vi ska agera och reagera på. Jag måste också ta ett samtal med Anna Svensson och Peter Karlsson om några saker i årsredovisningen.  Märkligt att det alltid blir redaktionella grejjer trots att den genomlästs säkert tusen gånger redan av proffsiga medarbetare. Av erfarenhet vet jag att publikationer måste korrläsas upprepade gånger och jag bidrar gärna med min tid för ett bra resultat. Årsredovisningen är ett viktigt dokument för framtidens politiker och medborgare. 

På onsdag ska jag delta i det andra mötet med  advisory board för framtagandet av en social lokal utvecklingsplan. Det första mötet i december var mycket givande så jag har stora förväntningar inför detta möte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar