tisdag 9 februari 2016

Rösta B den 21 februari

Ikväll är jag inbjuden till möte i Tuna inför folkomröstnngen. Ett antal frågeställningar ska belysas under kvällen och Lars Johansson och jag är inbjudna. Alltid lika trevligt att besöka en kransort i Vimmerby kommun och Tuna är en ort som sjuder av utvecklingskraft. Många engagerade medborgare är aktiva för denna lilla pärlas utveckling. Att jag dessutom har mina rötter i bygden är ingen nackdel för mig. Min mor är född i Kvarntorpet liksom min morfar och min mormor föddes och växte upp i Orremåla, i byn alldeles i närheten av Kvarntorpet. Strax intill ligger platsen där tre landsbygdssocknar möts...(Tuna, Vena och Frödinge)

På torsdag den 11 februari klockan 19 blir det debatt inför folkomröstningen som arrangeras av Dagens Vimmerby i Vimarskolans cafeteria. Mer info om det kommer. 

Den 20 februari utmanar jag Helen Nilsson till debatt på torget inför folkomröstningen den 21 februari. Kom till torget och lyssna klockan 12! Jag röstar B den 21 februari. Hur gör du?

Har vi tur finns det även lite musikunderhållning före och efter debatten. Välkomna! 

Vill du läsa mer om vårt budgetalternativ så finns det här http://www3.centerpartiet.se/Lokal/Vimmerby/Politik/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar