fredag 1 september 2017

Sommaris i Vimmerby kommer att göras enligt befintligt avtal även framåt.

Alla som läser detta kan vara lugna över att det inte kommer att läggas ett enda besparingsförslag av Centerpartiet i Vimmerby vad gäller tidpunkten för när isen ska börja tillverkas i Vimmerby ishall.

Centerpartiet i Vimmerby där jag är gruppledare kommer inte att lägga något sådant förslag så all denna uppståndelse som funnits i media är mycket olycklig och överdriven.

Jag vill be alla om ursäkt för att jag tyvärr uttryckte en tanke och ett förslag som några olika medborgare fört fram när de tyckte att det var orimligt att göra is i juli månad av kostnadskäl och de ansåg att det var orättvist mellan bidragen mellan olika föreningar i vår kommun. 

Marcus Samuelsson har nu berättat att detta byggde på en helt felaktig tidsangivelse eftersom 7 augusti var årets ispremiär. Det görs alltså ingen is i juli månad. 

På måndag ska jag träffa Marcus Samuelsson och vi ska samtala om hur Ishallen kan förbättras och hur vi kan effektivisera där det är möjligt. 

Nu hoppas jag att denna debatt avslutas för detta är det sista i denna fråga som jag kommer att säga. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar