tisdag 26 januari 2016

Fixat och klart i mitt rum i Stadshuset!

Den 1 januari 2015 tillträdde jag som oppositionsråd i Vimmerby kommun. Först fick jag husera i ett sammanträdesrum, sedan i Marizes gamla rum, sedan i ett sammanträdesrum, sedan i Therese Jigsveds gamla halva rum, sedan fick jag Carina Ösths rum sedan ett halvår. Här trivs jag mycket bra och idag har jag hittat gardiner med hjälp av Liselott Frejd, strykt dem i cafeterian och satt upp dem i mitt rum. Gunilla Gustafsson har hjälpt mig med fina konstverk så nu ska väl inte de som ringt mig och klagat över att det ekar när jag pratar i telefon behöva fortsätta med den klagosången, trallala! För den konstintresserade så valde jag att låna tre verk av lokala konstnärer och det är Bo Davidsson, Skäfshult, Anders Lindgren med ett Vimmerbymotiv, Norrtull år 1965 och slutligen Astrid Lindgrens skolas fd bildlärare, Janne Johansson. Så fina, alla tre!

Kom gärna på visit. Tisdagar och onsdagar är jag på plats i Stadshuset. Ring 076136770 så att jag inte är på något möte. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar