lördag 16 januari 2016

Nästa bostadsområde efter "Lyckebo"

På min Borgrunda idag passade jag på att fotografera framtida bostadsområden i kommunen. Folkets park-området som nu byggs med tio tomter 2016-2017 kommer att bli fint. Därefter föreslås antingen Nossen eller Ulriksdal. Det bästa området som jag ser det är mellan Ryttargården och Vimmerby golf. Vad tror ni om det? 

Därefter står Nybble på tur inkl. skola och idrottshall om 20 år när Astrid Lindgrens skola är uttjänt och kanske passar bättre till lägenheter. 

Visioner måste diskuteras och C i Vimmerby har lämnat in synpunkter på förslaget till ny ÖP för tätorten . Det kan ni läsa om på vår hemsida. 
Skogsområde som skulle kunna bli ett attraktivt bostadsområde för de som vill bo naturnära intill hästanläggning och som ligger nära skola, ishall, idrottshall, bowlinghall, badsjö och tennishall samt äldreboende och Folkets park. 

Nedan ser ni området vid Folkets park där det nu byggs en lokalgata , Va och elanslutningar. Platsen intill heter Hällerum och på andra sidan heter åkermarken Lyckebo. Ett av de namnen skulle kunna passa till det nya bostadsområdet tycker jag. Hällerum finns redan i Tuna så Lyckebo är mitt förslag. Vad tycker ni om det? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar