torsdag 28 juli 2016

Bullerby Cup i tre dagar framåt!

Yngsta dottern deltar i Bullerby cup med VIF. Detta fantastiska arrangemang som alltid får så mycket beröm av alla medverkande. På lördag morgon ska jag servera frukost och det är min lilla insats under cupen. Många gör mycket mer och levererar en fotbollscup med fotbollsglädje och gemenskap i fokus. Ökar vår attraktionskraft på många sätt och vår gemenskap mot samma mål.   

I övrigt fortsätter jag att arbeta hårt för Yxern. Jag har lagt och kommer att lägga flera timmar varje dag tills  vi fått både en kortsiktig och långsiktig och hållbar lösning för Kalmar läns största sjö med mycket höga naturvärden. 

Jag förrättar också cirka 20 vigslar åt Vimmerby kommun i år. Sju kommer jag att förrätta åt Västerviks kommun då deras sju förrättare är fullbokade till och med september. En vigsel har jag haft i Kinda kommun och där var det många Vimmerbybor på plats. Kärlek och glädje finns det mycket av i uppdraget som borgerlig vigselförrättare. Jag tror att Vimmerby skulle kunna göra paket kring Vimmerbyvigslar med fokus på målgruppen "ännu icke vigda par med småbarn" som besöker Vimmerby. Vimmerbys vackra natur och Astrid Lindgrens värdegrund som inramning till löftet att älska varandra i nöd och lust skulle kunna öka attraktionskraften för Vimmerby med romatiken i centrum. "Vintervigsel i Vimmerby" klingar också bra, tycker jag. En samverkan med besöksnäringen och hotellen på orten skulle vara ett utmärkt sätt att förlänga säsongen och samtidigt öka attraktionskraften för Vimmerby som bostadsort. 

Slutligen vill jag tacka för uppskattningen av årets kulturkvällar vid Warmbadhuset som maken och jag arrangerar tillsammans med Vimmerby Konstförening, Vuxenskolan och Vimmerby kommun med flera. Tomas Holgersson som uppmanade oss att göra något på scenen vid Warmbadhuset år 2010 är mycket nöjd med utvecklingen av dessa kvällar i juli och har föreslagit ett namn på scenen. KULTURKÄLLAN är hans förslag och det kan också utvecklas genom att fler använder scenen till kulturaktiviteter. Vimmerby konstförening har ansvaret att sköta scenen så vill du göra din egen aktivitet så kontakta Beathe Skaate som är ordförande för konstföreningen. Exempelvis KULTURSKOLAN skulle kunna nyttja KULTURKÄLLAN för shower. Dansföreställningar här med levande musik skulle passa förträffligt, tycker jag. Allt är möjligt om vi samverkar för att öka attraktionskraften för VACKRA VIMMERBY. Hör av dig till mig med förbättringsförslag och ideer. Välkommen med allt som du brinner för att förmedla och föreslå. Tillsammans bygger vi en ännu bättre Vimmerby kommun där hela kommunen utvecklas i samspel med tätorten


1 kommentar:

  1. Dennis Lindström28 juli 2016 kl. 13:07

    Under "Vårmönstringen" i Lindesberg har man drive-in bröllop så idén är värd att överväga. //Dennis

    SvaraRadera