söndag 24 juli 2016

RIP Thorbjörn Fälldin

1982 när jag var 16 år så deltog jag i en bussresa till Kalmar med Centerpartiet. Målet var att delta i en debatt i en idrottshall mellan Fälldin och Palme och det var en uppfriskande och engagerande debatt som har bidragit till att stärka mitt samhällsengagemang.

Thorbjörn Fälldin var en fantastisk politiker och en mycket bra debattör med sitt lugna och framgångsrika sätt att agera. 

Karin Söder uttryckte en gång att hon var orolig för en debatt i riksdagen. Då svarade Fälldin: Läs på Karin så ordnar det sig.

Mycket klokskap i de orden. 

Idag har jag via Rapport fått veta att Thorbjörn Fälldin avled , 90 år gammal , igår kväll. 

Med dessa rader vill jag rikta mitt varma deltagande och önska att Thorbjörn Fälldin får vila i frid. Tack för allt du gjort för Sverige och för Centerpartiet. https://www.centerpartiet.se/2016/07/24/minnesord-over-thorbjorn-falldin/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar