onsdag 20 december 2017

Internt jobb som projektledare måste sökas senast imorgon 21/12

Hittade en internannons utifrån ett beslut som KS tog den 5 december. Ansökan måste vara inkommen till adm. chef Anna Erlandsson Karlsson senast imorgon den 21 december. passa på, vettja. Tjänsten är otroligt viktig för att kontaktcenter ska bli bra, tror jag. Skattekontorets servicekontor ska väl ligga i anslutning till det nya kontaktcentret och det ska vara på plats redan till sommaren. http://www.vimmerby.se/naringslivsportalen/kommunen-som-arbetsgivare/lediga-tjanster/

Centerpartiet anser att denna omorganisation måste ske inom budget och jag hoppas att man klarar internrekrytering på ett bra sätt.

Jag anser också att det ska samordnas ett kontaktcenter för växeln och biblioteket och att socialnämndens entré ska vara kvar som den är.

Ser fram emot detta samtidigt som jag är orolig för att det blir kostsamt för kommunen.

Läser också om oron i förskolan och där har vi tillskjutit mer resurser. Jag läser att kommunen ska rekrytera sju förskollärare men jag hittar bara en annons och det är till Björkkullens förskola . http://www.vimmerby.se/naringslivsportalen/kommunen-som-arbetsgivare/lediga-tjanster/

Hoppas att annonserna kommer snart eftersom det är svårrekryterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar