söndag 3 december 2017

Vecka 49

Avslutar denna vecka med Santa Run på torget och dansuppvisning i Idrottshallen.

Kommande vecka blir nästan bara politik och inte mycket pedagogik i Gamleby. Skälet är att mina elever har temadag på onsdag och resurssdag (omprov) på fredag så mina lektioner är inställda och då begär jag tjänstledigt för de politiska möten som infaller just dessa två dagar. Möjligen blir det en sväng på onsdag för pedagogisk planering. Jag har två intressanta kurser nu, den ena i Naturkunskap 1a1 med två grupper ettor som ska avslutas till jul och den andra i Entreprenörskap med mina tvåor som är inne i en expanderande fas där de förbereder produktionsstart av varor och tjänster i årets projekt.

Måndag: 13-15 Plandialog där vi resonerar om aktuella detaljplaneuppdrag.

Måndag kväll: Besöker och håller ett kort föredrag på Mönsteråskretsens nomineringsstämma

Tisdag: Kommunstyrelsesammanträde hela dagen med hela 33 ärenden som ska hanteras. http://www.vimmerby.se/PageFiles/1435/Kallelse%20kommunstyrelsen%202017-12-05.pdf

Kvällen ägnas åt ett möte med vår strategigrupp för att göra klart vårt valmanifest för Vimmerby, vår vision för hur vi vill att landsbygdskommunen Vimmerby ska utvecklas.

Onsdag: Samråd med Hultsfreds kommuns presidie. Julfest med kommunstyrelseförvaltningen.

Torsdag: Företagsbesök

Fredag-söndag: Toppkandidatutbildning i Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar