tisdag 5 december 2017

Utan spaning, ingen aning

Nu har jag hållit i klubban på tre olika nomineringsstämmor i tre olika kretsar.

Oskarshamn, Uppvidinge och Mönsterås.

Jag lär mig mycket i möten med människor. Det är en gåva att få möjlighet att träffa alla dessa taggade politiker som nu gör satsningar för att göra skillnad. Äldre erfarna och nya ivriga personer. Alla delar vår närodlade politik och vill göra så att fler vill att Centerpartiet ska leda sin kommun framåt.

Kretsarna arbetar på olika sätt och dessa tre kommuner har styrts av Centerpartiet tillsammans med olika partier. Två av kommunerna tillsammans med S och en tillsammans med en borgerlig allians.

Jag noterar att det nu kommer många nya som vill bidra på olika sätt och det ger otroligt mycket energi att möta dessa och att resonera och lyssna en stund på någon med många årserfarenhet av kommunpolitik.

Tack för att jag fått besöka er! Jag tar med mig erfarenheter till min krets och fortsätter att bygga nätverk kring närodlad politik underifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar