fredag 31 augusti 2018

Turning 53

Jaha, idag påbörjas mitt 53e år eftersom jag föddes på Vimmerby sjukhus den 31 augusti 1966.

Mamma hade arbetat med sädesskörden och suttit på självbindaren. Då satte förlossningen igång och hon fick skyndsamt åka och föda sitt fjärde barn på fem år. Urban föddes i oktober 1961, Ann-Kristine i juni 1964, Evalena i september 1965 å så jag i augusti 1966. Det måste ha varit en intensiv tid att ha så många små barn samtidigt. En nyfödd, en ettåring, en tvååring och en femåring. I en arrendatorsbostad i Perstorp utan varmvatten och toalett inomhus. Tacksam för att mina föräldrar orkade ta hand om oss alla så bra när det nystartade lantbruket också krävde en hel del.

Det är många som kämpat hårt och som kämpar hårt för att livspusslet ska gå ihop.Småbarn, arbete, stress och så ska man vara snygg och framgångsrik och göra karriär. Hinna med allt med ett leende. Flänga från det ena till det andra och aldrig stanna upp och reflektera över det viktigaste i livet. Att ”Må bra” och ha goda relationer till nära och kära är det viktigaste av allt.

En valrörelse kan innebära att familjen och vännerna blir försummade. Håll ut , jag är snart tillbaka.

Idag är det 9 dagar och 15 timmar kvar tills vallokalerna öppnar. Ett värderingsval går av stapeln då och Du väljer vilka företrädare som Du vill ha.

Mycket valfläsk presenteras nu. Men vem tror Du på? Vilken politik vill du ha och vilka personer och vilken ideologi för Sverige, Kalmar län och Vimmerby framåt?

Lyssna noggrant, läs, värdera och gå till val och uttryck Din mening genom ett kryss på de som du anser bäst kan föra din talan. Valresultatet ligger sedan till grund för de uppgörelser om hur Sverige, Kalmar län och Vimmerby ska ledas 2019-2022. Jag hoppas på ett tydligt valresultat som ger ett besked om vad väljarna vill Framåt. Jag vet vad jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar